Utan pedal och med en trasig kedja!

Femte gången gillt!

Idag försökte vi hinna med två färjor varpå den sista båten skulle ta oss ut på Tromsö-ön och terrängen var ypperlig för detta! Vi tryckte på bra och kom två mil innan kedjan brast mitt itu! Detta var ett mindre problem tyckte vi då vi vant oss vid problemet och bara väntade på att komma till Tromsö för att köpa en ny kedja. Rasmus lagade kedjan och vi fortsatte cykla men efter några hundra meter brast den igen, och detta hörde inte till vanligheterna. Rasmus lagade den på nytt och vi trampade vidare men mycket försiktigt. Något hade helt klart hänt med kedjan för växlarna hoppade hela tiden och kedjan bara trasslade. Solen sken tack och lov men vi hade ett envist regn som förföljde oss hela dagen. Det var som i en tecknad film, ni vet ett sånt regnmoln som är precis ovanför ens huvud hela tiden, och som följer varje steg man tar! Hur som helst kämpade vi med kedjan och tog oss tre mil till första färjan med nöd och näppe. Det var vår sämsta cykeltid hittills eftersom vi stod mer still än vad vi cyklade! Men vi trodde att vi fått ordning på kedjan till slut och åt lunch 16.30 för att sedan cykla de sista två milen till nästa färja. Men det tyckte inte vår cykel som fortsatte ge oss problem!

Kedjan brast totalt sex gånger under dagen och när vi äntligen verkade fått ordning å problemet så hoppade Sussie's vänstra pedal av! Det är ju ingen större katastrof så vida inte gängorna blivit utslitna, och det hade de givetvis blivit! Vi skruvade åt den igen och fortsatte några meter innan den halkade ur igen! Det var helt omöjligt att komma någonstans och cykla med en trampa går inte särskilt bra längre sträckor! Vi blev desperata och försökte limma den med superlim men utan lyckat resultat! Rasmus fick skjutsa Sussie som satt som en  prinsessa bak på sin sadel med avmonterade pedaler. Den sista biten gick vi! Vi kom fram till färjeläget och beslöt oss för att ta en buss de sista fem milen, istället för att gå med cykeln. Den väger trots allt runt 60kg och att skjuta det framför sig i fem mil upp och ner i kylan kändes som en mycket dålig ide'!

/TandemLove

Såhär fint hade vi det innan regnet kom!
JAG VILL HA!
Efter regn får man njuta av detta!
Första färjan kom vi med i alla fall!