Smultronställe på Lofoten

Och ju längre ut vi kom på Lofoten desto vackrare blev det Och ju längre ut vi kom på Lofoten desto vackrare blev det

Vi är så otroligt glada att vi valde att cykla genom hela Lofoten för det har verkligen varit vackert! Vi har haft solsken varje dag och överallt har det varit enastående vyer, Lofoten åker vi gärna tillbaka till! Och vi cyklade förbi ett riktigt guldkorn, en restaurang med högt i tak, pampig Enya-aktig musik på hög volym, eldstad, charm och ängsblommor. Det var så personligt, mysigt, avkopplande och gott att vi måste dela med oss till våra läsare :) Rebeccas Restaurant hette det och det ligger i Valber påväg rn Svolvaer till Lekenes på södra sidan. Alltså inte vägen förni Borg. Denna vägen var för övrigt ett guldkorn i sig! Så fin och nästan inga turister, välj den vägen om ni besöker Lofoten!

Sen 6km innan Lekenes fick vi bo gratis på en mysig camping, Storfjord camping. När de fick veta mer om vårt projekt bidrog de också med 200nok! Väldigt fint tycker vi! Denna dagen var det flera turister som kom fram och gav pengar och ville veta mer om oss och WaterAid, en mycket bra dag för insamlingen!

Men roligast denna dagen måste vara när vi skulle äta middag! Då hade vi massvis utav knott precis överallt och fram för allt i ögon, näsa och mun. Vi stod inte ut och beslöt oss för att köra en favorit i repris, att gå och äta samtidigt. Så vi turades om att knuffa cykeln medan den andre åt ur kastrullen och det var så komiskt så vi höll på att garva ihjäl oss!

/TandemLove

En kopp kaffe blev det framför brasan =)
Mysigt och personligt =)
Dessa män skötte platsen och var otroligt trevliga mot alla gästerna!
En liten småbåtshamn i idyllen =)
En ny vacker vy väntas efter varje kurva =)
Stretching efter 7mils cykling och ett tappert försök att inte bli biten =)

En matpaus i farten med knott och mygg flygande efter en...