En dag på Taiwans riviera

Idag har vi äntligen fått lite härlig sol&bad semester! Vi cyklade till stranden och slog oss ner i den folktomma delen av stranden. Den andra delen var relativt fullpackad med asiatiska turister. De flesta satt i miniatyr stolar av plast, under stora parasoll. Resten av människorna badade, åkte jet-ski, grävde ner varandra i sanden eller tog självporträtt med det turkosa havet som bakgrund. Själva låg vi mest och jäste, tog friska dopp i havet och planerade var vi ska cykla kommande dagar. En slapp och härlig semesterdag helt enkelt!

Efter lunch cyklade vi till Kenting Nationalparks visitor center och tittade lite på en utställning om omgivningarna. Det lockade oss inte att vandra i parken så istället cyklade vi vidare till Kenting village. Här var det full rulle med människor, restauranger och butiker. Efter alla slumriga byar vi passerat längs östkusten kändes det som en frisk fläkt! Vi gillade det moderna, folkvimlet och utbudet av restauranger och affärer. Eftermidagen gick åt till att äta Italiensk mat och bara sitta och njuta av livet. När skymningen kom över staden började massa matvagnar ställa upp sig längs gatan. Plötsligt var hela orten vibrerande och Kenting fylldes av människor, matos och försäljare. På båda sidorna av vägen gick vi som i led längs matstånden. Det fanns nästan allt man kan tänka sig, och lite till! Det var en fantastisk upplevelse på alla sätt! Vi åt massa god mat, spelade spel och strosade omkring. Det blev en skön och avkopplande dag med 31 grader, delikat mat, fruktiga drinkar och inga som helst tider att passa!

/TandemLove

Äntligen lite "sola och bada"!
Detta är Taiwans vackra stränder!
Vi gick till den tomma delen av stranden, medan asiaterna gärna packade ihop sig på den andra sidan!
- "Refreshment, please!"
Banana pancake har Sussie pratat om i 5 år, äntligen fick hon smaka det igen...
Kreativt!
Rasmus vann oss en liten maskot och en kortlek...
Det finns gott om färsk frukt som man kan äta som de är eller i en smoothie!
LCHF mat för hela slanten...
Det kom bara mer och mer människot som kantade gatorna. Vi gissar att det är en försmak på nattmarknaderna vi ska besöka i Kaohsiung och Taipei.
Etiketter: taiwan

Lämna en kommentar på detta inlägg: