Anlänt till solens och månens sjö!

I morse tog vi alltså tåget från Kaohsiung. Otroligt systematiskt, enkelt och billigt! När vi kom fram stod vår cykel inne på ett bagagerum och väntade på oss. Det var gott att komma upp på sadlarna igen! Den totala friheten infann sig och vi började trampa ur Yualin. Himlen öppnade sig och regnet började falla över oss. Från vägen stänkte det upp vatten blandat med smuts som täckte våra ben och vår packning. Temperaturen hade sjunkit till 21 grader, trots att vi bara kommit 14 mil norrut. Det kändes ruggit och kallt i början och helst ville vi bara sätta oss på ett kafé och dricka cappuccinos hela dagen. Men när vi jobbat upp värmen rullade cyklingen på bra. Små byar och plantage passerades i en väldigt fart. Efter en bit på vägen började fruktplantage kanta vår väg igen. Snygga rader med tebuskar fanns i vissa områden och med perfekta palmer gav det en vykorts-vy. När vi cyklade mellan teodlingarna doftade det så gott från alla tebuskarna! Man har aldrig riktigt tänkt på att te luktar på ett speciellt sätt. Men det luktade verkligen som när man för en tekopp till munnen. Det är det bästa och ibland kanske sämsta med att cykla, man tar verkligen in alla dofter ordentligt!

Regnet föll över oss hela dagen och när vi äntligen klättrat sista backen upp till Sun Moon Lake så var vi helt dyblöta. Vi checkade in på vårt hotell utan vidare förhoppningar om dess standard. Så gissa om vi blev glada när vi såg att vi fått toppsviten?!!! För 600kr natten fick vi ett fint hotell, mitt i smeten, med frukost och utsikt över sjön. Men det bästa var vårt gigantiska badrum med duschrum och ett bubbelbad gjort för två! Ett av de finaste hotellen vi bott på här i Taiwan! Kul!

Rasmus går på Imodium och det verkar funka rätt bra, så håll tummarna för att bacillerna passerat hans kropp nu :)

/TandemLove

I regnet passerade vi mängder av te-odlingar!
Blött men vackert!
Det skulle bli en behövlig dusch!
Framme vid sjön slingrade det sig en fin cykelväg efter sjökanten!!
Äntligen fram och mycket valuta för pengarna!
Kvällens goda och billiga middag!
Etiketter: taiwan

Lämna en kommentar på detta inlägg: