En vilodag som den borde vara...

Utsikt från frukosten!

Vi hade en fantastiskt skön vilodag igår! Dagens börjades med en gedigen frukost och sedan var vi redo för upptäcksfärd. Dagens tur gick till ett tempel som låg dryga 4km från vårt hotell. Vägen dit gick vi precis bredvid vattnet på ett mysigt trädäck. Stundtals gick promenadslingan i tät skog/djungel med kvittrande fåglar och hoppade ekorrar. Templet låg uppe på en höjd med storslagen utsikt över Sun Moon Lake. Templet var stort och vackert utsmyckat med målningar, skulpturer och statyer. Det var nog det finaste templet hittills som vi besök i Taiwan. Utsikten över sjön bidrog till upplevelsen och gav ett väldigt lugn till hela platsen. Fridfullt.

På väg tillbaka från templet började det ösregna och vi tog skydd på en restaurang i hamnen. Där satt vi en bra stund och väntade på att regnet skulle lätta. Det gjorde det aldrig och istället fick vi en blöt promenad till vårt hotell. Så vi hängde våra blöta kölder på tork, beställde en flaska vin och satte oss i badkaret. Där låg vi sedan resten av eftermiddagen medan regnet smattrade mot fönsterrutan utanför.

/TandemLove

Frukost a la Taiwan!
Promenad efter sjökanten!
Rasmus börjar odla cykelvader :)
Wenwu tempel i Sun Moon Lake!
Om blickar kunde döda :)
Det luktade rökelse i hela templet :)
Hade sällskap med turister från hela världen!
Vacker utsikt över templet och Sun Moon Lake!
Unnade oss en Green Tea Smoothie och en Kaffe Smoothie efter en lång promenad tillbaka!
Etiketter: mat taiwan

Lämna en kommentar på detta inlägg: